söndag 6 maj 2012

En vecka

Om en vecka vid den här tiden är jag hemma. helt sjukt. Det har vart en ganska lugn helg om man jämför med förra. Mycket plugg har hunnits med, känns bara frustrerande att jag lägger ner så många timmar men känns ändå som att jag fastnar på samma tal. Igår hängde jag med Maia och hennes två kanadensiska vänner som va på besök till Yvoire. Där var det superfint väder om man jämför med förra gången då man knappt såg då det va så mycket vind och regn...Åkte även till Évian som är en känd vattenkälla oc tog en "fikA". På kvällen hade jag en dejt med min mattebok och började även packa. Tog ner bilder från väggarna och slängde sånt jag ej behöver längre. Konstig känsla. INGEN ANING hur jag skall få hem allt heller. awesome
Vaknade med en klump av stresskänsla i magen så gick upp jättetidigt. suck. Åkte in med Patte och Sigrun till Geneve där vi kom i precis tid då Maia sprang i mål på sitt halvmarathon. Hon sprang på 2 timmar, sjukt imponerande. Sedan sprang vi på Maria och Andrea, två andra svenska tjejer och sedan såg vi även Erika och hennes kompis och på en annan gata några andra vi känner. Det är då man inser att man bott här för länge hehe.. Rebecka åkte på samma buss som två svenska damer som hade jobbat här för 45 år sedan som au pairer och nu va de på nostalgitripp. Vad säger du Patte?

1 kommentar:

  1. Hej hjärtat !
    Va gott att du haft en go helg med fina vänner om än matteboken kanske är någon riktigt god vän.
    Kramar
    mormor

    SvaraRadera