fredag 11 maj 2012

Place de la république

I torsdags var jag på sista franskalektionen, den har varit upp och ner men nu i efterhand är jag väldigt glad att jag gått dit. Det har varit väldigt intressant att träffa människor med så många olika nationaliteter, som alla var där för att lära sig samma sak. Läraren tyckte jag hade förbättrat min grammatik vilket vart ett stort mål, tror nog aldrig jag fått komplimanger i något språk för det haha. Maia hängde här lite efteråt och åt lunch, alltid lika trevligt. Sedan åkte jag med hela familjen till en resturang. Där hade vi en minifödelsedag för lilla tjejen då jag precis missar den. Det var en bra kväll med blandade känslor. Fick ett halsband med två hjärtan på som skulle symbolisera tjejerna...snyft. Kvällen  innebär såklart massa dåliga franska skämt som jag fortfarande har svårt att förstå, gick igenom några numera komiska tillfällen, bland annat när stora tjejen limmat ihop handen på en träskiva med superlim, när jag och Patricia blev utelåsta med hennes bebis ensam kvar i huset och gången jag fick bensinstopp mitt på berget. Frun tyckte jag blivit mindre blyg. woop. Åkte tillbaks och sjöng ihop till ABBA som jag gett dem. daaaaaancing queeeeen. Idag är officiellt sista au pairdagen, märklig känsla. Som alla andra dagar blev den ju inte händelseriklös då det börja med att lillans lärare va sjuk så fick ta med mig henne och byta däck på bilen. hade planerat att köpa lite dricka inför ikväll och hon ville bestämt dra rullvagnen med flaskorna i. 10 supernanny poäng till mig, roligt med att folk tror att jag är mamman. Tog med henne på fika, pain au chocolat <3. Fransmän e ju allllllllllllllllldrig i tid så fick underhålla henne när vi väntade utanför bilstället, vilket var precis vid en bilväg. Sedan blev det problem med slitna däck, betalning, samtal till frun, checkar, försäkringskort osv. Orka dock inte bli stressad utan som allt annat jag vart med om detta året löste det sig. Nu ikväll bler det utgång med roliga människor, tre svenskar, en kanadensare, en amerikan och en mexikan. Sedan blir det att campa i bilen som avslutning. Lär bli en intressant kväll!

1 kommentar:

  1. Hjärtegoa !!!
    Vilken dag ! Restaurang med familjen, och vilken avslutning du tänkt dig med goa kompisar Håller tummarna för att det blir som du tänkt.
    Du vet väl att släppa en tår eller fler lättar på trycket vid vissa tillfällen eller hur ? Så är det när man är mänsklig. Skall bli gott med en verkligt go kram in natura. Kramar
    Mormor

    SvaraRadera